Çocuk gelişimi bölümünün amacı, normal gelişim gösteren, özel gereksinimli, akut ve kronik hastalığa sahip olan, korunmaya muhtaç ve gelişimsel risk altındaki 0-18 yaş grubu çocuk ve ergenlerin gelişimlerine yönelik tanı ve değerlendirme yapabilecek, ailelere gelişimsel aile danışmanlığı hizmeti sunabilecek, gelişimsel destek programları hazırlayıp uygulayabilecek, çocuk gelişimciler yetiştirmektedir. Çocuk gelişimi alanı, teorik eğitimin yanı sıra uygulama temelli bir eğitim sürecini de kapsayan müfredata sahiptir. Uygulamaya dayalı derslerle öğrencilere, çocuk ve ergenlere yönelik yaratıcı drama ve benzeri yöntemler eşliğinde alana özgü temel bilgi ve becerileri kazandırmayı, çocuğun gelişimini desteklemeye yönelik materyaller geliştirmeyi amaçlar. Çocuk Gelişimi Atölye ve Uygulama Odası’nın temel işlevi öğrencilerin mesleğe başlamadan önce çocuk gelişimi alanında aldıkları kuramsal bilgileri, pratik yaparak, deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Genel Bilgi | Dramatik oyun materyalleri, çocukların drama yöntemi ile oyun oynamasına yardımcı olan materyallerdir. Dramatik oyun materyalleri duygusal, sosyal, bilişsel, kaba-ince motor, öz bakım ve dil gelişimlerini desteklemektedir. Sosyal ilişki kurma ve sürdürme, sosyal problem çözme, empati, duygu regülasyonu, yaratıcılık becerilerini desteklemeyi amaçlamaktadır. |
Marka ve Model | * |
Teknik Özellikler | * |
Genel Bilgi | Kavram geliştirme materyalleri, çocukların bilişsel, dil ve sosyal gelişimlerini destekleyen araçlardır. Miktar (az-çok vb.), boyut (kalın, ince vb.), şekil (kare, yuvarlak vb.) renk (yeşil, sarı vb.), konum (aşağı, yukarı vb.), ağırlık (ağır, hafif vb.), durum (dolu, boş, kirli, temiz vb.) kavramlarının öğrenimini amaçlamaktadır. |
Marka ve Model | * |
Teknik Özellikler | * |
Genel Bilgi | Kurallı oyun materyalleri, yetişkinler tarafından üretilmiş olan, oyunun oynanması için belirli kuralların yerine getirilmesi gereken araçlardır. Kurallı oyun materyalleri çocukların ince ve kaba motor, bilişsel, duygusal, sosyal ve dil gelişimlerini ve işbirliği, dikkat, problem çözme, akıl yürütme, strateji oluşturma becerilerini desteklemeyi amaçlamaktadır. |
Marka ve Model | * |
Teknik Özellikler | * |
Genel Bilgi | Loko-motor oyun materyalleri, çocukların yer değiştirmek amacıyla kullandığı materyallerdir. Kaba ve ince motor, bilişsel, öz bakım gelişimlerini desteklemektedir. Bununla birlikte çeviklik, denge, el – göz koordinasyonu, tutma, kavrama, dönme, zıplama, koordinasyon, esneklik ve tepki hızı becerilerini desteklemeyi amaçlamaktadır. |
Marka ve Model | * |
Teknik Özellikler | * |
Genel Bilgi | Sembolik oyun materyalleri çocukların sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimlerini destekleyerek, problem çözme, empati, sosyal uyum, yaratıcılık ve hayal gücü becerilerini desteklemeyi amaçlamaktadır. |
Marka ve Model | * |
Teknik Özellikler | * |
Genel Bilgi | Yaratıcı oyun materyalleri çocukların, yaratıcılık, hayal gücü ve dikkat gibi becerilerini desteklemek amacıyla kullandığı materyallerdir. Kurallı oyun materyalleri gibi önceden belirlenmiş takip edilmesi gereken kurallara sahip değildir oyunun amacı ve yöntemi duruma göre değişmektedir. Bilişsel, dil, duygusal, sosyal ve motor gelişimlerini desteklemektedir. |
Marka ve Model | * |
Teknik Özellikler | * |
*
Laboratuvar | Cihaz Adı | Test Adı/Tedavi Parametreleri/Yapılan Uygulamalar |
---|---|---|